پروژه رسم خانه ساده با OpenGL به زبان سی پلاس پلاس
در این پست سورس پروژه رسم خانه ساده با OpenGL به زبان سی پلاس پلاس را آماده کردیم که هر چند پروژه کوچک اما است، مناسب برای دوستانی که به تازگی قصد دارند تا با گرافیک کامپیوتری و کتابخانه اپن جی ال آشنا شوند، می باشد. در ادامه به شرح توابع استفاده در این پروژه رسم خانه ساده با OpenGL پرداخته و فیلم خروجی آن به همراه قسمتی از کد ها قرار داده شده است.
در این پروژه با دستورات اپن جی ال یک خانه ساده به همراه یک درخت در حیاط طراحی شده است و بدون استفاده از انیمیشن می باشد. در واقع این پروژه به عنوان یک تمرین ساده برای استفاده از OpenGL است و از روی این می توانید به راحتی دستورات گرافیکی OpenGL را یاد بگیرید و در پروژه های بزرگ از آن استفاده کنید.
توضیحات بیشتر، فیلم خروجی و قسمتی از کد های پروژه رسم خانه ساده با OpenGL به زبان سی ++C در ادامه مطلب.
در این پروژه گرافیکی رسم خانه ساده با OpenGL از توابع زیر استفاده شده است:
- تابع Main: این تابع در واقع قسمت اصلی برنامه است که عنوان برنامه و آماده سازی دستورات اپن جی ال را انجام می دهد.
- تابع Home: این تابع قسمت های مختلف مربوط به خانه را در صفحه نمایش رسم خواهد کرد.
- تابع Init: این تابع مقدار دهی اولیه مربوط به برنامه را انجام خواهد داد.
این پروژه با استفاده از Visual Studio 2010 و نسخه ++VC تست شده و در آخر تصاویری از خروجی برنامه به همراه فیلم آموزشی در ادامه مطلب گنجانده شده است.
قسمتی از کد های پروژه رسم خانه ساده با OpenGL :
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 | // home.cpp : Defines the entry point for the console application. // #include "stdafx.h" #include "windows.h" #include "glut.h" #include "stdlib.h" #include "iostream" void home() { glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT); glBegin(GL_LINE_STRIP); glColor3f(0.0, .0, 1.0); glVertex2i(400, 350); glVertex2i(600, 350); glVertex2i(500, 450); glVertex2i(400, 350); glVertex2i(400, 100); glVertex2i(600, 100); glVertex2i(600, 350); glEnd(); glBegin(GL_LINE_LOOP); glColor3f(0.0, 0.0, 1.0); glVertex2i(450, 200); glVertex2i(450, 100); glVertex2i(550, 100); glVertex2i(550, 200); glEnd(); . . . } |
هیچ نظری ثبت نشده است