ترجمه مقاله خوشه بندی پویای چند عاملی خودروها در شبکه های VANET
ترجمه مقاله Multiagent driven dynamic clustering of vehicles in VANETs
در این پست ترجمه مقاله خوشه بندی پویای چند عاملی خودروها در شبکه های VANET را با عنوان انگلیسی Multiagent driven dynamic clustering of vehicles in VANETs آماده کردیم که در ادامه می توانید چکیده و مقدمه فارسی این مقاله شبکه را مطالعه نمائید. مقاله اصلی نیز به صورت رایگان قابل دانلود می باشد.
چکیده ترجمه مقاله خوشه بندی پویای چند عاملی خودروها در شبکه های VANET: به دلیل تغییرات سریع در توپولوژی شبکه و قطع شدگی مکرر شبکه خودروها، تشکیل خوشه در شبکه های خودرویی اقتضایی (VANET ها) یک مشکل چالش برانگیز است. خوشه بندی پویا یک تکنیک برای تشکیل گروه خودروهای در حال حرکت است. ما یک روش خوشه بندی پویای چند عاملی برای شبکه های VANET در یک لاین بین 2 چهار راه (محل تقاطع) با در نظر گرفتن سرعت، جهت، درجه اتصال به خودروهای دیگر و الگوهای حرکتی، پیشنهاد می کنیم. این طرح شامل حرکت خودروهای سبک و سنگین می باشد. در ابتدا اعضای خوشه براساس سرعت و جهت نسبی خودرو برای خوشه بندی پویا شناسایی می شوند. سرخوشه در میان اعضای خوشه براساس معیارهای پایداری بدست آمده از درجه اتصال، سرعت میانگین و زمان عبور از تقاطع جاده انتخاب می شوند. سرخوشه رابطه اعضای خوشه را براساس الگوهای حرکتی در آینده پیش بینی می کند. اعلام الگوهای حرکتی خوشه به تمام اعضای خوشه توسط سرخوشه تعیین شده است. اعضای خوشه با الگوی حرکتی مشابه قادرند پس از عبور از یک تقاطع جاده دوباره به سرخوشه متصل شوند. ما عملکرد و اثربخشی روش پیشنهادی را در مقایسه با یک طرح خوشه بندی موجود ارزیابی می کنیم. بنابراین مشاهده می کنیم که روش پیشنهادی در مقایسه با روش خوشه بندی پایدار موجود در رابطه با زمان شکل گیری خوشه، زمان انتخاب اعضای خوشه، زمان انتخاب سرخوشه و کنترل اضافه بار، بهتر عمل می کند.
توضیحات بیشتر ترجمه مقاله خوشه بندی پویای چند عاملی خودروها در شبکه های VANET و دانلود رایگان مقاله اصلی در ادامه مطلب.
مقدمه ترجمه مقاله خوشه بندی پویای چند عاملی خودروها در شبکه های VANET:
شبکه های VANET شامل کاربردهایی از قبیل برنامه ریزی مسیر، امنیت جاده، تجارت آسان، سرگرمی، کمک به بهبود رانندگی، تقسیم ترافیک و شرایط جاده، تعاملات کاربر، سرویس های اطلاعاتی و… هستند. عامل اصلی رانندگی برای تحقق و استمرار شبکه های VANET، امنیت است. برنامه های کاربردی ایمن و برنامه های کاربردی غیر ایمن از قبیل سیستم های اطلاعات ترافیکی، خدمات تجاری و سرگرمی و پیام های مربوط به کاهش بحرانی امنیت می باشد. اطلاعات خوشه ها یک نقش کلیدی در شبکه های VANET برای جمع آوری، تراکم و انتشار اطلاعات بازی می کنند.
خوشه بندی پویا یک تکنیک برای شکل گیری گروه خودروهای در حال حرکت است که اتصال فیزیکی ندارند. خوشه بندی می تواند با استفاده از جایگذاری دستگاه های محاسباتی و شبکه شده، شبکه های VANET را به گروه های کوچکتر خودروهای در حال حرکت، تفکیک کند. این موضوع چندین مزیت دارد که شامل استفاده کارامد از پهنای باند، توزیع منابع و مقیاس پذیری می باشد.
خوشه بندی در شبکه های VANET ویژگی های منحصربفرد شبکه را به صورت زیر در نظر می گیرد:
حرکت خودروها در محدوده جاده ها در نظر گرفته می شود؛ واحدهای کنار جاده (RSU ها) از قبیل چراغ های راهنمایی و رانندگی که خودروها را بر طبق الگوهای ترافیکی راهنمایی می کند؛ خودروها به سیستم های موقعیت یاب جهانی (GPS) مجهز شده اند که این دستگاهها اطلاعات درباره موقعیت جغرافیایی را ارائه می دهند؛ عملکردهای توزیع شده و تغییرات توپولوژی به دلیل الگوهای حرکتی.
روش خوشه بندی سنتی در شبکه های VANET به شرح زیر است:
توضیحات بیشتر را با دریافت فایل ورد ترجمه مقاله خوشه بندی پویای چند عاملی خودروها در شبکه های VANET مطالعه نمایئد.
چکیده انگلیسی:
Cluster formation in vehicular ad hoc networks (VANETs) is a challenging problem due to rapidly changing network topology and frequent network disconnections of vehicles. Dynamic clustering is a technique to form grouping of vehicles on the fly. We propose a multiagent driven dynamic clustering scheme for VANETS on a lane between two intersections by considering vehicle speed, direction, connectivity degree to other vehicles and mobility pattern. The scheme comprises of heavy-weight static and light-weight mobile agents. Initially, cluster members are identified based on vehicle’s relative speed and direction for dynamic clustering. Cluster head is selected among the cluster members based on stability metric derived from connectivity degree, average speed and time to leave the road intersection. Cluster head predicts future association of cluster members based on mobility patterns. The announcement of cluster mobility pattern to all cluster members is made by cluster head. The cluster members with similar mobility pattern can reconnect with cluster head after passing an intersection of the lane. We have evaluated the performance and effectiveness of proposed scheme by comparing with an existing clustering scheme. It is observed that proposed scheme performs better than existing stable clustering scheme in terms of cluster formation time, cluster member selection time, cluster head selection time and control overheads.
سلام من می خواستم یه مقاله سفارش بدم برای انجامش وقت دارید ؟ ممنون میشم سریع کارمو راه بندازید .
سلام ترجمه هاتون حرف نداره قیمت هاشون هم به نظر من مناسبند.