ترجمه مقاله انتشار پیام های هشدار دهنده اضطراری در VANET مبتنی بر خوشه بندی
ترجمه مقاله Cluster Based Message Dissemination for Broadcasting the Emergency/Warning Messages using a Novel Scheduling in VANETS
در این پست ترجمه مقاله انتشار پیام های هشدار دهنده اضطراری در VANET مبتنی بر خوشه بندی را با عنوان انگلیسی Cluster Based Message Dissemination for Broadcasting the Emergency/Warning Messages using a Novel Scheduling in VANETS آماده کرده ایم که در ادامه می توانید چکیده و مقدمه فارسی این مقاله را مطالعه کنید. مقاله اصلی نیز به صورت رایگان قابل دانلود می باشد.
چکیده ترجمه مقاله انتشار پیام های هشدار دهنده اضطراری در VANET مبتنی بر خوشه بندی: شبکه های ادهاک وسایل نقلیه نوع خاصی از شبکه های ادهاک موبایل (MANET ها) هستند. برخلاف MANET ها گره های VANET بسیار سریع حرکت می کنند. حفظ یک مسیر پایدار برای پخش پیام های اضطراری/خطر (E/W) از منطقه خطر کاملا چالش برانگیز است. بنابراین، مسیریابی یک نقش مهم در شبکه های VANET را بر عهده دارد. کاهش اضافه بار، اجتناب از ازدحام شبکه، ازدحام ترافیک و افزایش نسبت تحویل بسته مسائل اصلی مسیریابی در شبکه های VANET هستند. بنابراین، پخش پیام های هشدار (RN) از قبیل پیام های پیشگیری از تصادف و آسیب، پیام های کنترل ترافیک، شرایط جاده و پیام های اخطار و هشدار به خودروهای پشت سر ضروری است. در این مقاله هدف ما ارائه یک روش جدید برای دسته بندی پیام ها و اولویت دادن به پیام های E/W با استفاده از یک الگوریتم زمانبندی جدید است.خودروهای مجاور پیام های RN را از منطقه خطر با استفاده از ارتباطات خوشه های بین ناحیه ای و خوشه های درون ناحیه ای به خودروهای پشت سر با اعمال الگوریتم زمانبندی پیشنهادی منتشر می کند. نتایج شبیه سازی نشان می دهد که این روش به خوبی عمل می کند و باعث کاهش اضافه بار، کنترل ازدحام شبکه و نسبت بالای تحویل بسته را ایجاد می کند.
عنوان دقیق این مقاله انتشار پیام های هشدار دهنده اضطراری در VANET مبتنی بر خوشه بندی با استفاده از یک زمان بند جدید می باشد. توضیحات بیشتر و دانلود رایگان مقاله اصلی در ادامه مطلب.
مقدمه ترجمه مقاله انتشار پیام های هشدار دهنده اضطراری در VANET مبتنی بر خوشه بندی:
شبکه های VANET ارتباطات خودرو با خودرو (V2V) یا ارتباطات بین خودرویی (IVC) نیز نامیده می شوند. در VANET ها گره های متحرک خودروهایی هستند که با سرعت بالا حرکت می کنند. به دلیل توپولوژی با پویایی بالای VANET ها، پد مسیریابی اغلب قطع می شود. سیستم حمل و نقل هوشمند (ITS) روند جدید فناوری های ارتباطی و کامپیوتری و کاربرد های استفاده شده برای مدیریت ترافیک با هدف بهبود ایمنی مسافران و افزایش راندمان سیستم حمل و نقل می باشد.
ITS شامل طیف وسیعی از فناوری برای اطلاعات وسایل نقلیه از قبیل سیستم ارتباطی خودرو، سیستم موقعیت یاب جهانی (GPS)، نقشه برداری دیجیتال، دوربین های ویدئویی، سنسور و تکنولوژی های همراه با پردازش پیشرفته اطلاعات برای ارائه اطلاعات به موقع و مرتبط برای کاربران و سیستم های مدیریت ترافیک برای کاهش تراکم ترافیکی، بهبود راندمان ترافیک، اجتناب از تصادف و بهبود امنیت جاده می باشد.
VANET نوع خاصی از شبکه های ادهاک متحرک (MANET) است که یک بخش مهم ITS می باشد. VANET برای تبادل پیام بین خودرو با خودرو (V2V) و نیز بین خودروها و تجهیزات ثابت کنار جاده ای (V2R) برای مدیریت ترافیک استفاده شده است. خودروها با استفاده از سنسورهای روی برد ارتباط برقرار می کند و تجهیزات ارتباطی با استفاده از محدوده ارتباطی کوتاه (DSRC) که شامل فناوری های بی سیم مانند WiFi، IEEE 802.11P، WiMAX، IEEE 802.15 و بلوتوث با یکدیگر مرتبط می شوند.
تفاوت های قابل توجهی بین VANET و MANET وجود دارد. VANET ها مانند MANET ها به خودروها اجازه می دهند تا یک شبکه خود سازماندهی شده بدون نیاز به زیرساخت های دائمی تشکیل دهند. توضیحات بیشتر را با دریافت فایل ورد ترجمه مقاله انتشار پیام های هشدار دهنده اضطراری در VANET مبتنی بر خوشه بندی مطالعه نمائید.
چیکده انگلیسی:
Vehicular ad hoc networks are a special case of mobile ad hoc networks (MANETs). Unlike MANETs, VANET nodes are moving very fast. It becomes quite challenging to maintain a stable path for broadcasting Emergency and Warning (E/ W) messages from a risk zone. So routing takes an important role in VANETs. Reducing network overhead, avoiding network congestion, traffic congestion and increasing packet delivery ratio are the major issues of routing in VANETs. So it is essential to broadcast the risk notification (RN) messages such as accident and injury prevention messages, congestion control messages, road condition and other emergency/ warning messages in time to the rear vehicles. In this paper we propose a novel approach to categorize the messages and to give priority for the E/ W messages using a scheduling algorithm. The neighboring vehicles broadcast the RN messages from the risk zone using inter- zone clusters and intra- zone clusters communication to the rear vehicle by applying the proposed scheduling algorithm. Our simulation results show that this approach performs well and produce less network overhead, congestion control and high packet delivery ratio. We compared our approach with the existing protocol.
سلام لطفا میشه همین پروژرو تو آپنت واسم انجام بدین ؟
لطفا توی ایمیل عنوانش رو دقیق برامون بفرستید تا بررسی کنیم