ترجمه مقاله بهبود پروتکل AODV جهت کاهش کنش گرایانه ازدحام در شبکه VANET
ترجمه مقاله Pro-AODV (Proactive AODV): Simple Modifications to AODV for Proactively Minimizing Congestion inVANETs
در این پست ترجمه مقاله بهبود پروتکل AODV جهت کاهش کنش گرایانه ازدحام در شبکه VANET را برای شما عزیزان آماده کردیم که علاوه بر چکیده و مقدمه می توانید خود مقاله را نیز به طور رایگان دانلود نمایید.
چکیده بهبود پروتکل AODV جهت کاهش کنش گرایانه ازدحام در شبکه VANET :
شبکه های بين خودرويي (VANET) از جمله شبکه هایی هستند که در سیستم های هوشمند حمل و نقل (ITS) مورد استفاده قرار گرفتند. گر چه VANETها متعلق به کلاس شبکه های موبایل (MANET) هستند. اما هیچ یک از این پروتکل ها برای VANETها کاربرد ندارند. به ویژه، VANETها به خاطر سرعت بیشتر وسایل نقلیه بسیار داینامیک یا پویا هستند و الگوریتم های مسیریابی در MANET قادر به مدیریت پویایی نودها در شبکه نمی باشند.
مطالعات بدست آمده AODV را پیشنهاد می کند AODV یک پروتکل معروفMANET است و با تغییراتی که در شبکه به وجود می آید سازگاری دارد و بهترین کاندید برای کار با VANET هست. با این وجود، به کار بردن AODV یک راه حل بهتر برای مسیریابی در VANET نمی تواند باشد. از اینرو تغییرات متفاوتی را به AODV پیشنهاد کردند تا آن را برای VANETها مناسب سازند. به ویژه کنترل ازدحام در VANETها با مدیریت دهی کارآمدی که در بستههای «درخواست مسیر» (RREQ) AODV به وجود می آید دارای اهمیت بیشتری خواهد بود.
در این مقاله، Pro-AODV (AODV کنشگرا) را ارائه دادیم، پروتکلی که از اطلاعات جدول مسیریابی AODV برای به حداقل رساندن ازدحام در VANETها استفاده میشود و سایر معیارهای عملکرد را در مقاطع قابل قبولی حفظ می نماید. مهمترین ظرافتی که در Pro-AODV دیده می شود این است که مستلزم اجرای منطق اضافی نمی باشد و تنها کافیست که اندازه جدول مسیریابی در هر نود را بداند.
توضیحات بیشتر در مورد ترجمه مقاله بهبود پروتکل AODV جهت کاهش کنش گرایانه ازدحام در شبکه VANET و دانلود رایگان مقاله اصلی لطفا به ادامه مطلب مراجعه نمایید.
مقدمه بهبود پروتکل AODV جهت کاهش کنش گرایانه ازدحام در شبکه VANET :
سر انجام کار سیستمهای حمل و نقل هوشمند (ITS) بستگی بیشتری به شبکه های بين خودرويي (VANET) دارد در این شبکه ها وسایل نقلیه با یکدیگر ارتباط برقرار میکنند تا فهرستی از کاربردهای مختلف، ایمنی حمل و نقل را گرفته و دسترسی به اینترنت را آسان نمایند. این فناوری و تکنولوژی توجه طراحان ITS، و آژانسهای تحقیقاتی خصوصی، نهادهای استاندارد سازی، تولیدات خودرویی و آزمایشگاه های تحقیقاتی و دانشگاه ها را به خود جلب کرده است.VANETها موارد خاصی از سیستم های موبایل هستند. با این وجود، سرعت بیشتر وسایل نقلیه در VANETها به تغییرات سریع شبکه ها میانجامد، بطوریکه پروتکلهای مسیریابی MANET قادر به مدیریت آن بدون کاهش عملکرد نیستند.
چکیده انگلیسی بهبود پروتکل AODV جهت کاهش کنش گرایانه ازدحام در شبکه VANET :
ehicular Ad Hoc Networks (VANET) are key to realizing Intelligent Transportation Systems (ITS). Although VANETs belong to the class of Mobile Ad Hoc Networks and there are numerous routing protocols for MANETs, none of these protocols are applicable for VANETs. Inparticular, VANETs are highly dynamic due to high speed mobility of vehicles and traditional routing algorithms for MANETs cannot deal with such dynamicity of network node.
Several comparative studies have suggested AODV (Ad hoc On- Demand Distance Vector), a well known MANET protocol that is adaptive to dynamic changes in network and makes efficient utilization of network resources, to be the best candidate for dealing with VANETs. However, verbatim adoption of AODV is not an efficient routing solution for VANETs.
Recent works therefore proposed various modifications and/or additions to AODV to make it suitable for VANETs. It is particularly important to control congestion in VANETs by efficiently dealingwi th the AODV “Route Request” (RREQ) packets. In this paper, we propose Pro-AODV (Proactive AODV), a protocol that uses.
information from the AODV routing table to minimize congestion in VANETs, yet sustains other performance metrics at acceptable levels. The novelty and elegance in Pro-AODV comes from the fact that it does not require the execution of any additional logic, it is sufficient to know only the size of the routing table at each node.
منبع : http://ieeexplore.ieee.org
هیچ نظری ثبت نشده است