پروژه جلوگیری از تصادفات در شبکه بین خودرویی با انتخاب گره میانی در نرم افزار NS2
پروژه جلوگیری از تصادفات در شبکه بین خودرویی VANET با استفاده از روش نوین در عملیات انتخاب گره میانی جهت ارسال و دریافت داده با نرم افزار NS2 را آماده کردیم که در ادامه به معرفی شبکه VANET پرداخته و فیلم و تصاویری از خروجی این پروژه شبکه قرار داده شده است.
شبکه ادهاک وسایل نقلیه (VANET):
شبکه های بین خودرویی (Vehicular ad hoc network – VANET) نوع خاصی از شبکه های سیار موردی هستند که ویژگی های خاص آنها همچون سرعت بالا و تغییرات پی در پی توپولوژی، این نوع شبکه ها را از دیگر شبکه ها متمایز ساخته است. پژوهش های انجام شده اخیر در رابطه با روش های انتشار پیام در شبکه بین خودرویی VANET نشان می دهد که یک روش سریع می تواند با سربار کاهش یافته از بسیاری حوادث و تلفات جلوگیری کند. روش های بسیاری به منظور کنترل تصادفات و ارسال اطلاعات ضرورری در شبکه های ونت ارائه شده است.
معرفی پروژه جلوگیری از تصادفات در شبکه بین خودرویی VANET:
در اين پروژه روش مناسبب در شرايط تحرک سريع گره ها، برای انتخاب مسیر گره میانی بهتر و ارسال درست و به موقع اطلاعات پیشنهاد شده می شود. نتایج شبیه سازی با NS2 نشان می دهد که روش پیشنهادی نسبت به روش های مشابه از عملکرد بالایی برخوردار می باشد.
توضیحات بیشتر، فیلم و تصاویری از خروجی پروژه جلوگیری از تصادفات در شبکه بین خودرویی با نرم افزار NS2 در ادامه مطلب.
روش پیشنهادی پروژه جلوگیری از تصادفات در شبکه بین خودرویی VANET:
روش پیشنهادی چندین پارامتر های حرکت را در شمارش گام جهت انتخاب گام بعدی لحاظ می کند. هنگامی که گره منبع قصد دارد که بسته ای را به گره مقصد ارسال کند ابتدا پروتکل مسیریابی می بایست جهت و سرعت گره منبع را دریافت کند و سپس موظف است که جهت و سرعت مقصد را دریافت نماید. بر اساس آنها گره های میانی در مسیریابی مشارکت می کنند. از آنجایی که گره ها در شبکه های خودرویی با سرعت بالایی در تردد هستند، پایداری مسیریابی آن کمتر از شبکه بی سیم می باشد.
به بیانی دیگر چنانچه دو گره در جهت مختلفی با یکدیگر ارتباط حاصل کنند، شکست لینک آن ها زودتر از حالتی است که در یک جهت قرار گرفته باشند. بنابراین مطابق با این روش اگر منبع و مقصد در جهت مشابهی در حال حرکت باشند، تنها گره های میانی که با مبدأ و مقصد هم جهت هستند، انتخاب می شوند. توضیحات بیشتر و کامل تر روش پیشنهادی به همراه پروژه ارائه می گردد.
روند شبیه سازی پروژه جلوگیری از تصادفات در شبکه بین خودرویی VANET:
هدف اصلی از شبیه سازی تحلیل عملکرد روش پایه با روش پیشنهادی می باشد. شبیه سازی توسط شبیه ساز NS2 انجام شده است. این نرم افزار، شبیه سازی های شبکه بی سیم و نرم افزار کد باز را میسر می سازد. در شبیه سازی، یک شبکه با تعداد 40 گره که به صورت تصادفی در یک ناحیه 1000*1000 متر مربع و عملیات بیش از 2000 ثانیه قرار داده شده اند، در نظر می گیریم. اجرا های چند گانه و متعدد با سرعت حرکت گره متفاوت محاسبه شده و از داده های جمع آوری شده میانگین گرفته شده است.
برای محاسبه عملکرد پروتکل مسیریابی مختلف روش پیشنهادی ما به هر دو معیار کیفی و کمی نیاز داریم. برخی از معیار های کمی که به منظور مقایسه عملکرد پروتکل های مسیریابی مختلف استفاده می شود عبارتند از:
- نسبت تحویل بسته: این نسبت، تعداد کل بسته هایی که با موفقیت به نود های مقصد تحویل داده شده به تعداد کل بسته های ارسال شده توسط نود های مبدأ می باشد و عملا درصد تعداد بسته هایی است که به مقصد می رسد.
- میانگین تأخیر انتها به انتها: کل زمانی که صرف می شود تا تمام بسته ها به مقصد برسند.
تصاویر خروجی پروژه جلوگیری از تصادفات در شبکه بین خودرویی VANET:
تصویر خروجی 1:
(جدول پارمترهای شبیه سازی)
تصویر خروجی 2:
(اجرای فایل nam – حالت انیمیشن)
تصویر خروجی 3:
(اجرای فایل nam – حالت انیمیشن)
تصویر خروجی 4:
(نمودار تاخیر انتها به انتها)
تصویر خروجی 5:
(نمودار توان عملیاتی)
تصویر خروجی 6:
(نمودار نرخ تحویل بسته)
سلام خسته نباشید این پروژه ای که از سایت شما خرید کردم واقعا راضی کننده بود یه پروژه ای دیگه هم می تونید تو این سبک با نرم افزار ns3 برام تهیه کنید من خودم کمی بلدم اما تسلط کافی نسبت به اون ندارم به همین خاطر تو انجامش دچار مشکل میشم..
بله انجام پروژه مرتبط با NS3 مشکلی نداره، توضیحات پروژه مورد در ایمیل یا تلگرام برای ما ارسال کنید تا بررسی و شرایط انجام رو خدمتتون اعلام کنیم.