فیلم آموزش برنامه سازی ۳ سی شارپ به همراه سورس
در فیلم آموزش برنامه سازی ۳ سی شارپ تمامی سرفصل های موجود در کتاب برنامه سازی 3 سی شارپ را به همراه حل تمرینات و خودآزمایی آنها با کیفیت عالی برای شما کاربران گرامی آماده کرده ایم. در ادامه قسمت های از فیلم آموزشی به همراه فهرست های که در این دوره آموزشی سی شارپ موجود است را قرار داده ایم. همچنین بخش هایی از فیلم نیز به صورت آنلاین قابل مشاهده بوده و قابل دانلود می باشد و لینک دانلود نرم افزار ویژوال استودیو و خود کتاب برنامه سازی 3 نیز برای دانلود قرار داده شده است.
فهرست سرفصل ها و رئوس مطالب
قسمت اول:
- ایجاد فرم ورود اطلاعات فردی
- ایجاد یک پروژه ویندوزی
- درج کنترل ها
- تعیین ویژگی های کنترل ها
- نوشتن کد برای دکمه ذخیره
- نوشتن کد برای دکمه انصراف
- کنترل عددی افزایشی – کاهشی
- مثال – برنامه سنجش مهارت عمل جمع یک دانش آموز
- ایجاد یک پروژه ویندوزی
- تعیین ویژگی های فرم
- ایجاد کنترل های برچسب و تعیین ویژگی های آنها
- ایجاد کنترل عددی افزایشی کاهشی
- تعیین ویژگی های کنترل عددی افزایشی – کاهشی
- ایجاد کنترل دکمه و تعیین ویژگی های آن
- ایجاد زمان سنج
- تعیین ویژگی کنترل زمانی
- تعریف متغیرهای مورد نیاز برنامه
- نوشتن رویداد کلیک برای دکمه
- نوشتن رویداد تیک برای کنترل زمانی
- کادر محاوره ای پیام
- خودآزمایی فصل اول
- تمرینات برنامه نویسی فصل اول
قسمت دوم:
- رویداد های ماوس و صفحه کلید
- رویداد های ماوس
- مثال – نمایش موقعیت ماوس روی فرم با دو عدد
- ایجاد یک پروژه ویندوزی
- تعیین ویژگی های فرم
- تعیین ویژگی های برچسب ها
- ایجاد واکنش نسبت به حرکت ماوس
- مثال – شبیه سازی بازی مار
- ایجاد یک پروژه ویندوزی
- تعیین ویژگی های فرم
- تعیین ویژگی های برچسب منطقه پیروزی
- تعیین ویژگی های برچسب راهرو
- ایجاد واکنش نسبت به حرکت ماوس
- رویداد های صفحه کلید
- مثال – نمایش کارکتر مربوطه با فشردن کلید
- ایجاد یک پروژه ویندوزی
- تعیین ویژگی های فرم
- تعیین ویژگی های برچسب ها
- ایجاد واکنش نسبت به صفحه کلید
- کار در کارگاه 3: ساخت یک کادر متنی عددی
- ایجاد یک پروژه ویندوزی
- تعیین ویژگی های کادر متن
- ایجاد واکنش کادر متنی نسبت به صفحه کلید
- خودآزمایی فصل دوم
- تمرینات برنامه نویسی فصل دوم
قسمت سوم:
- منو
- استفاده از منو در واسط گرافیکی کاربر
- امکانات منو
- جدا کننده بین گزینه ها
- اضافه کردن آیکن
- ایجاد کلید دسترسی
- ایجاد کلید میان بر
- مثال – تغییر رنگ نوار منو با استفاده از گزینه های منو
- درج کنترل منو
- تعیین نام و گزینه های منو
- تعیین ویژگی منو
- طراحی منوی استاندارد
- منوی زمینه
- مثال – ایجاد ویرایشگر متنی
- ایجاد پروژه
- تنظیم ویژگی های کادر متنی
- درج کنترل
- تنظیم ویژگی های منو
- درج گزینه های منو
- نوشتن دستورات برنامه
- تمرینات برنامه نویسی فصل سوم
قسمت چهارم:
- شیء و کلاس
- مفهوم شیء و کلاس
- اشیاء آشنا
- اشیاء چگونه ساخته می شوند؟
- شیء گرایی
- تعریف و به کارگیری متد
- استفاده از کلاس و شیء
- دسترسی به فیلدها و متدهای یک شیء
- کار در کارگاه 2 : تنظیم ساعت با استفاده از متدها
- ایجاد پروژه
- اضافه کردن کنترل ها
- تعریف کلاس و شیء ساعت
- اضافه کردن متد رویداد ها
- توصیف کننده ها
- متد سازنده
- کار در کارگاه 5: حساب پس انداز شخصی
- ایجاد پروژه
- اضافه کردن کنترل ها
- تعریف کلاس و شیء
- تمرینات برنامه نویسی فصل چهارم
قسمت پنجم:
- فایل
- فایل چیست؟
- ایجاد یک فایل متنی
- مثال – ذخیره اطلاعات در فایل متنی
- ایجاد یک پروژه ویندوزی
- تعیین ویژگی های فرم
- اضافه کردن سه برچسب بر روی فرم
- اضافه کردن سه کادر متنی برای دریافت اطلاعات کاربر
- اضافه کردن دو دکمه
- اضافه کردن یک کادر تیک
- نوشتن متدها
- مثال – مشاهده اطلاعات درون فایل های متنی
- ایجاد یک پروژه ویندوزی
- تعیین ویژگی های فرم
- اضافه کردن یک برچسب بر روی فرم
- اضافه کردن یک کادر متنی برای دریافت نام فایل
- اضافه کردن یک کادر متنی برای نمایش محتوای فایل
- اضافه کردن یک دکمه
- نوشتن کدها
- دریافت نام فایل از کادر متنی
- اطمینان از وجود فایلی با نام وارد شده
- خواندن فایل
- بستن فایل
- تمرینات برنامه نویسی فصل پنجم
قسمت ششم:
- پایگاه داده
- پایگاه داده چیست؟
- ایجاد پایگاه داده توسط ویژوال استادیو و استفاده از آن
- انواع کلاس ها و ابزارهای کار با پایگاه داده
- ابزار DataGridView
- ابزار BindingSource
- ابزارDataSet
- ابزارTableAdapter
- مثال – ساخت دفترچه تلفن
- تمرینات برنامه نویسی فصل ششم
پیش نمایشلینک دانلود
هیچ نظری ثبت نشده است