کنترل خطای اضافه بار در سیستم انتقال توان بادی برپایه شتاب الزامی ژنراتور القایی دو سو تغذیه
Fault Overload Control Method for High Proportion Wind Power Transmission Systems Based on Acceleration of Doubly-Fed Induction Generator
در این پست ترجمه مقاله ژنراتور های القایی دو سو تغذیه را برای شما دوستان آماده کردیم که علاوه بر چکیده و مقدمه می توانید خود مقاله اصلی را نیز به طور کاملا رایگان دانلود بفرمایید.
چکیده مقاله
نظر بر این که بیشتر، انتقال توان بادی با نسبت بالا توسط خطوط ac و dc انجام گرفته بود، یک الگوی شبکه جدید توان به تدریج شکل گرفت. اینورتر dc که در معرض شکست کموتاسیون است می تواند منجر به لغزش اتصال زنجیره ای خطوط ac برای اضافه بار شود، و در نتیجه عواقب خطرناکی را در پی خواهد داشت. اگرچه روش های کنترل موجود مشکلاتی مانند فراریزش یا فروریزش دارند و برای سیستم های انتقال توان بادی با نسبت بالا ، مناسب نمی باشند. بر این اساس یک روش جدید کنترل خطای اضافه بار براساس شتاب اضطراری ژنراتور های القایی از دو سو تغذیه (DFIG) مورد پیشنهاد قرار گرفت. اولین قابلیت کنترل توان DFIG این است که کاملا سودمند است؛ توان اکتیو شبکه توان می تواند به سرعت بالانس شود. نخست، مشخصه های خطا سیستم انتقال ac/dc توان بادی با خطای دریافتی شبکه dc تحلیل شده، و انتقال جریان توان بعد از خود بهبودی از شکست کموتاسیون اندازه گیری می شود. در گام دوم با تحلیل مشخصه های توان DFIG ایده کنترل خطای اضافه بار سیستم انتقال توان بادی مورد پیشنهاد قرار می گیرد. در نهایت، حداکثر ظرفیت توان قابل کنترل wind farm تحلیل شده و استراتژی کنترل خطای اضافه بار سیستم انتقال توان بادی مورد پیشنهاد قرار می گیرد. نتایج ظاهری ثابت می کند که روش مورد نظر می تواند به سرعت بازده wind farms را کاهش داده و از اضافه بار خطوط ac جلوگیری کند.
مقدمه
منابع انرژی بادی و مراکز بارگذاری به طور معکوس توزیع می شوند. بطور کلی توسعه توان بادی حالت توسعه متمرکز در مقیاس بزرگ و انتقال ولتاژ بالا در فواصل طولانی پذیرفته می شود انتقال توان بادی از طریق مبدل خطوط هدایت مبنی بر ولتاژ بالای جریان مستقیم (LCC-HVDC)، روش اصلی تخصیص ناحیه متقاطع برای منابع انرژی بادی شده است زیرا انتقال سیستم (LCC-HVDC) دارای ظرفیت بالای انتقال و هم چنین توانایی انتقال در فواصل طولانی می باشد. بنابراین، سیستم انتقال ac/dc توان بادی با نسبت بالا پدید آمد اینورتر LCC-HVDC به علت افت ولتاژ منبع ac و حتی شکست مداوم کموتاسیون، که منجر به بلاک dc میگردد، در معرض شکست کموتاسیون قرار دارد بلاک Dc توزیع قوی تریگر های (فرمان) اضافی و اثرات شبکه جریان ac را متوقف می کند. حوادثی نظیر خاموشی در 21 مارس در برزیل نشان می دهد که شکست کموتاسیون یا بلاک dc می تواند مانع انتقال جریان اکتیو LCC-HVDC شود. انتقال جریان توان در مقیاس بالا به علت ظرفیت حمل ناکافی منجر به لغزش اتصال زنجیره ای خط ac می شود، که به شدت تهدید کننده امنیت و پایداری عملکردی سیستم های قدرت می باشد.
چکیده مقاله
With a high proportion of wind power being transmitted through ac and dc lines, a new power grid pattern has gradually emerged. A dc inverter is prone to commutation failure, which may lead to cascading trip of ac lines for overload, resulting in serious consequences. However, existing control methods have problems of over- or under-shedding and are unsuitable for high-proportion wind power transmission systems. Accordingly, a new fault overload control method based on emergency acceleration of doubly fed induction generator (DFIG) is proposed. The fast power control capability of DFIG is fully utilized; the active power of power grid could be rapidly balanced. First, the fault characteristics of a wind power ac/dc transmission system under the fault of dc receiving-end grid are analyzed, and the power ow transfer after self-recovery from the dc commutation failure is derived. Second, by analyzing the power characteristics of DFIG, a fault overload control idea of the wind power transmission system is proposed based on emergency acceleration of DFIG. At last, the maximum controllable capacity of a wind farm is analyzed, and a fault overload control strategy of the wind power transmission system is proposed. The simulation results prove that the proposed method can rapidly reduce the output of wind farms and prevent the overload of ac lines.
منبع : researchgate.net
هیچ نظری ثبت نشده است