پروژه شبیه سازی حمل نقل ریلی با نرم افزار ARENA
در این پست پروژه شبیه سازی حمل نقل ریلی با نرم افزار ARENA آرنا آماده کرده ایم که توضیحات آن به شرح زیر است:
در تمام مسئله، واحد ساعت است. شیفت مطرح نمی شود و کار به صورت 24 ساعته است. این قطار هر روز ساعت 10:20 صبح از یک معدن در مرکز ایران به سمت کارخانه ذوب فلزات می رود. فاصله کارخانه ذوب فلزات از معدن 650 کیلومتر است که 10 ایستگاه در میان آن وجود دارد.
فرایند بدین گونه است شرکت صاحب بار، درخواست خود را به شرکت های مالک ارائه می کند در صورتی که واگن هایی که مد نظر صاحب بار است، موجود باشد، قرارداد فی مابین بسته می شود، شرکت مالک پس از انتخاب انعقاد قرارداد، که در آن نوع واگن، مبداء، مقصد و نوع بار مشخص شده است، بارنامه را صادر میکند.
توضیحات بیشتر پروژه شبیه سازی حمل نقل ریلی با نرم افزار ARENA در ادامه مطلب …
بارنامه یا به صورت خالی است (برای مواردی که واگن باید به صورت خالی، مسافتی را طی کنند تا به محل بارگیری برسند) یا بارنامه به صورت پر صادر میشود سپس بعد از حداقل 1 روز و حداکثر 2 روز، لکوموتیو حمل کننده، به محل مبدا واگن ها میرسد تا آنها را برای بارگیری منتقل نماید (در این قسمت، کل فرایند انتقال لکوموتیو به مبدا و واگن ها به محل بارگیری، به صورت استاندارد 2 ساعت طول می کشد). سپس واگن ها در محل بارگیری آماده بارگیری میشوند پس از آن، شرکت مالک، اظهارنامه مربوط به حرکت واگن بارگیری شده را تکمیل کرده و برای نماینده بازرگانی در ناحیه ارسال می کند.
پس از آن مجوز ارسال می گردد و واگن به اداره کل سیر و حرکت تحویل داده میشود (این فرایند که شامل 3 فرایند دیگر است، حدود حداقل 2 ساعت است). پس از آن، واگن ها بر اساس هر محموله ای که دارند، بر اساس آیین نامه های راه آهن، مرتب می شوند (زمان مورد نیاز برای اجرای این کار، با توجه به اینکه 18 واگن داریم، 40 دقیقه می باشد) سپس بر اساس استانداردها موارد زیر انجام می شود.
اطمینان از صحت عملیات بارگیری، قپان توزین، گاباری، خطرناکی محموله، به ازای هر واگن، 8 دقیقه طول می کشد. در قسمت بعد، عملیات تحویل و تحول قطار صورت می گیرد. یعنی در این قسمت، قطار به رییس قطار و لکوموتیوران تحویل داده می شود. و شلنگ فشار قطار، از لکوموتیو متصل می شود. در این قسمت، آزمایش ترمز به صورت ترمز گرفته و ترمز آزاد انجام می شود و بازدیدهای لازم انجام می شود (به صورت استاندارد، زمان بازدید هر محور 20 ثانیه در دو مرحله گفته شده است، که مجموعا 10 دقیقه به طول خواهد انجامید.) پس از آن، قطار که آماده اعزام است، وارد ایستگاه شده و راس ساعت مقرر، حرکت خواهد کرد.
حداکثر سرعت این قطار، 50 کیلومتر در ساعت است و میانگین فاصله بین هر دو ایستگاه، به طور میانگین 65 کیلومتر است. در میانه راه، به احتمال 50 درصد باید در ایستگاه سوم برای آزاد شدن مسیر متوقف بماند. زیرا در روزهای زوج، در ساعت خاصی، یک قطار مسافری از این محور عبور می کند. در سایر ایستگاه ها، به احتمال 10 درصد مسیر بسته است که باید به مدت 30 دقیقه در ایستگاه متوقف بماند.
قطار قبل از رسیدن به آخرین ایستگاه، دستورات لازم را جهت توقف در ایستگاه دریافت می کند (این دستور با زمان با توزیع مثلثی 7،10،13 دقیقه در یک کیلومتر قبل از ایستگاه صادر میشود). سپس قطار در زمان 10 دقیقه به محل تخلیه بار می رسد. سپس هر واگن با قرار گیری در کنار یک کانوایر، محموله خود را که سنگ آهن است، از درب های کناری تخلیه کرده و به سمت پارکینگ می رود. (مجموع زمان توقف، تخلیه و انتقال واگن ها به پارکینگ، 90 دقیقه می باشد.)
(جهت بزرگنمایی تصاوویر برروی آنها کلیک نمائید)
هیچ نظری ثبت نشده است